Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Òrgan Estable de Participació
Canvis a "2. Vetllar per a que els valors de la Ciutadania es treballin a tots els centres educatius de la ciutat de forma transversal en el currículum i tots els alumnes assoleixin aquestes competències"
Descripció (Català)
-
-
Accions planificades i/o realitzades: Implantació del Servei Comunitari dins del currículum ESO amb la realització de projectes que a la ciutat de l’Hospitalet es realitzen en metodologia Aprenentatge Servei.
Decret 187/2015 DOGC núm. 6945 – 28.8.2015, d’ordenació d’ensenyament de secundària hi ha una matèria de Ciutadania inclosa com a matèria comuna, amb canvi de nom: Cultura i Valors Ètics. Les competències bàsiques de la matèria de cultura i valors ètics pretenen desenvolupar en l’alumne un seguit de competències personals, interpersonals i socioculturals tot aplegant i vertebrant continguts procedents de l’ètica, la filosofia i la història de la cultura. Aquesta matèria té com a nucli la fonamentació dels valors ètics que han d’inspirar els criteris per tal de jutjar fets i accions. En ocupar-se dels valors, promou aquelles actituds imprescindibles per viure i conviure en la societat actual, complexa i diversa. Cultura i valors ètics inclou competències adreçades a millorar l’autonomia personal de l’alumne recolzada en la deliberació reflexiva, asserenada i amb criteris, que consideri les conseqüències dels propis actes i els faci conscients de les responsabilitats que se’n deriven. També inclou aquelles competències orientades a millorar la capacitat de pensar críticament, d’avaluar la fiabilitat de les fonts d’informació i de cercar constantment la millora en la fonamentació del propi pensament per tal de prendre decisions davant de situacions noves, així com ser capaç de presentar i debatre els propis punts de vista de forma argumentada. Com correspon a la formació que mereixen els futurs ciutadans i ciutadanes del segle XXI, la matèria conté, a més, competències relatives al respecte a un mateix i als altres, a la gestió assertiva i cooperativa dels conflictes interpersonals i al desenvolupament de les habilitats per al diàleg que promoguin la cultura de la pau. També es pretén el desenvolupament de la sensibilitat moral, especialment el fet de posar-se en el lloc de l’altre, el sentit de la justícia i la preservació dels lligams afectius amb les altres persones. Així mateix, es proposa contribuir a fer l’alumnat competent per viure i conviure en el pluralisme i en la diversitat d’identitats (de gènere, nacionals, ètniques, religioses...), tot descobrint els valors que es comparteixen més enllà de les identitats que diferencien. Al mateix temps, es fomenta la consciència de les arrels culturals a través de les manifestacions artístiques i culturals, com la música, les arts plàstiques, la literatura i l’evolució del pensament sobre els valors amb relació a la noció d’ésser humà, les relacions humanes, la natura, la ciència i la tècnica. Finalment, es proposa que l’alumne sigui capaç de treballar en equip de manera cooperativa i creativa, així com afavorir la participació activa com a ciutadà amb una actitud de compromís cívic per tal de promoure un augment de la qualitat democràtica de la nostra societat. L’assoliment de les competències d’aquesta matèria s’ha de considerar com a producte del treball continu per mantenir-les, millorar-les i ampliar-les davant de situacions de complexitat creixent, atès que el caràcter bàsicament actitudinal de la majoria fa que avancin totes alhora i de forma interrelacionada. Per això s’ha optat per no graduar-les. Aquesta relació entre les competències comporta disposar, en canvi, d’un instrument d’avaluació per a l’observació sistemàtica que contingui indicadors de la consolidació de cada competència.
Accions pendents: Des de les entitats, es valora la necessitat que el professorat estigui present en l’horari no lectiu (10 hores de servei).
És important que es faci un seguiment per part del professorat al llarg de tot el projecte Aprenentatge Servei.
Responsable: Departament d'Educació
-
+
Accions planificades i/o realitzades: Implantació del Servei Comunitari dins del currículum ESO amb la realització de projectes que a la ciutat de l’Hospitalet es realitzen en metodologia Aprenentatge Servei.
Decret 187/2015 DOGC núm. 6945 – 28.8.2015, d’ordenació d’ensenyament de secundària hi ha una matèria de Ciutadania inclosa com a matèria comuna, amb canvi de nom: Cultura i Valors Ètics. Les competències bàsiques de la matèria de cultura i valors ètics pretenen desenvolupar en l’alumne un seguit de competències personals, interpersonals i socioculturals tot aplegant i vertebrant continguts procedents de l’ètica, la filosofia i la història de la cultura. Aquesta matèria té com a nucli la fonamentació dels valors ètics que han d’inspirar els criteris per tal de jutjar fets i accions. En ocupar-se dels valors, promou aquelles actituds imprescindibles per viure i conviure en la societat actual, complexa i diversa. Cultura i valors ètics inclou competències adreçades a millorar l’autonomia personal de l’alumne recolzada en la deliberació reflexiva, asserenada i amb criteris, que consideri les conseqüències dels propis actes i els faci conscients de les responsabilitats que se’n deriven. També inclou aquelles competències orientades a millorar la capacitat de pensar críticament, d’avaluar la fiabilitat de les fonts d’informació i de cercar constantment la millora en la fonamentació del propi pensament per tal de prendre decisions davant de situacions noves, així com ser capaç de presentar i debatre els propis punts de vista de forma argumentada. Com correspon a la formació que mereixen els futurs ciutadans i ciutadanes del segle XXI, la matèria conté, a més, competències relatives al respecte a un mateix i als altres, a la gestió assertiva i cooperativa dels conflictes interpersonals i al desenvolupament de les habilitats per al diàleg que promoguin la cultura de la pau. També es pretén el desenvolupament de la sensibilitat moral, especialment el fet de posar-se en el lloc de l’altre, el sentit de la justícia i la preservació dels lligams afectius amb les altres persones. Així mateix, es proposa contribuir a fer l’alumnat competent per viure i conviure en el pluralisme i en la diversitat d’identitats (de gènere, nacionals, ètniques, religioses...), tot descobrint els valors que es comparteixen més enllà de les identitats que diferencien. Al mateix temps, es fomenta la consciència de les arrels culturals a través de les manifestacions artístiques i culturals, com la música, les arts plàstiques, la literatura i l’evolució del pensament sobre els valors amb relació a la noció d’ésser humà, les relacions humanes, la natura, la ciència i la tècnica. Finalment, es proposa que l’alumne sigui capaç de treballar en equip de manera cooperativa i creativa, així com afavorir la participació activa com a ciutadà amb una actitud de compromís cívic per tal de promoure un augment de la qualitat democràtica de la nostra societat. L’assoliment de les competències d’aquesta matèria s’ha de considerar com a producte del treball continu per mantenir-les, millorar-les i ampliar-les davant de situacions de complexitat creixent, atès que el caràcter bàsicament actitudinal de la majoria fa que avancin totes alhora i de forma interrelacionada. Per això s’ha optat per no graduar-les. Aquesta relació entre les competències comporta disposar, en canvi, d’un instrument d’avaluació per a l’observació sistemàtica que contingui indicadors de la consolidació de cada competència.
Accions pendents: Des de les entitats, es valora la necessitat que el professorat estigui present en l’horari no lectiu (10 hores de servei).
És important que es faci un seguiment per part del professorat al llarg de tot el projecte Aprenentatge Servei.
Responsable: Generalitat de Catalunya
Descripció (Castellano)
-
-
Acciones planificadas y/o realizadas: Implantación del Servicio Comunitario dentro del currículo ESO con la realización de proyectos que en la ciudad de Hospitalet se realizan en metodología Aprendizaje Servicio.
Decreto 187/2015 DOGC núm. 6945 – 28.8.2015, de ordenación de enseñanza de secundaria existe una materia de Ciudadanía incluida como materia común, con cambio de nombre: Cultura y Valores Éticos. Las competencias básicas de la materia de cultura y valores éticos pretenden desarrollar en el alumno una serie de competencias personales, interpersonales y socioculturales, recogiendo y vertebrando contenidos procedentes de la ética, la filosofía y la historia de la cultura. Esta materia tiene como núcleo la fundamentación de los valores éticos que deben inspirar los criterios para juzgar hechos y acciones. Al ocuparse de los valores, promueve aquellas actitudes imprescindibles para vivir y convivir en la sociedad actual, compleja y diversa. Cultura y valores éticos incluye competencias dirigidas a mejorar la autonomía personal del alumno apoyada en la deliberación reflexiva, serenada y con criterios, que considere las consecuencias de los propios actos y los haga conscientes de las responsabilidades que se deriven. También incluye aquellas competencias orientadas a mejorar la capacidad de pensar críticamente, evaluar la fiabilidad de las fuentes de información y buscar constantemente la mejora en la fundamentación del propio pensamiento para tomar decisiones ante situaciones nuevas, así como ser capaz presentar y debatir los propios puntos de vista de forma argumentada. Como corresponde a la formación que merecen los futuros ciudadanos y ciudadanas del siglo XXI, la materia contiene, además, competencias relativas al respeto a uno mismo ya los demás, a la gestión asertiva y cooperativa de los conflictos interpersonales y al desarrollo de las habilidades para al diálogo que promuevan la cultura de la paz. También se pretende el desarrollo de la sensibilidad moral, especialmente el ponerse en el lugar del otro, el sentido de la justicia y la preservación de los lazos afectivos con las demás personas. Asimismo, se propone contribuir a hacer al alumnado competente para vivir y convivir en el pluralismo y en la diversidad de identidades (de género, nacionales, étnicas, religiosas...), descubriendo los valores que se comparten más allá de las identidades que diferencian. Al mismo tiempo, se fomenta la conciencia de las raíces culturales a través de las manifestaciones artísticas y culturales, como la música, las artes plásticas, la literatura y la evolución del pensamiento sobre los valores en relación con la noción de ser humano, las relaciones humanas, la naturaleza, la ciencia y la técnica. Por último, se propone que el alumno sea capaz de trabajar en equipo de forma cooperativa y creativa, así como favorecer la participación activa como ciudadano con una actitud de compromiso cívico para promover un aumento de la calidad democrática de nuestra sociedad. La consecución de las competencias de esta materia debe considerarse como producto del trabajo continuo para mantenerlas, mejorarlas y ampliarlas ante situaciones de complejidad creciente, dado que el carácter básicamente actitudinal de la mayoría hace que avancen todas a la vez y de forma interrelacionada. Por eso se ha optado por no graduarlas. Esta relación entre las competencias supone disponer, en cambio, de un instrumento de evaluación para la observación sistemática que contenga indicadores de la consolidación de cada competencia.
Acciones pendientes: Desde las entidades, se valora la necesidad de que el profesorado esté presente en el horario no lectivo (10 horas de servicio).
Es importante que se haga un seguimiento por parte del profesorado a lo largo de todo el proyecto Aprendizaje Servicio.Responsable: Departament d'Educació
-
+
Acciones planificadas y/o realizadas: Implantación del Servicio Comunitario dentro del currículo ESO con la realización de proyectos que en la ciudad de Hospitalet se realizan en metodología Aprendizaje Servicio.
Decreto 187/2015 DOGC núm. 6945 – 28.8.2015, de ordenación de enseñanza de secundaria existe una materia de Ciudadanía incluida como materia común, con cambio de nombre: Cultura y Valores Éticos. Las competencias básicas de la materia de cultura y valores éticos pretenden desarrollar en el alumno una serie de competencias personales, interpersonales y socioculturales, recogiendo y vertebrando contenidos procedentes de la ética, la filosofía y la historia de la cultura. Esta materia tiene como núcleo la fundamentación de los valores éticos que deben inspirar los criterios para juzgar hechos y acciones. Al ocuparse de los valores, promueve aquellas actitudes imprescindibles para vivir y convivir en la sociedad actual, compleja y diversa. Cultura y valores éticos incluye competencias dirigidas a mejorar la autonomía personal del alumno apoyada en la deliberación reflexiva, serenada y con criterios, que considere las consecuencias de los propios actos y los haga conscientes de las responsabilidades que se deriven. También incluye aquellas competencias orientadas a mejorar la capacidad de pensar críticamente, evaluar la fiabilidad de las fuentes de información y buscar constantemente la mejora en la fundamentación del propio pensamiento para tomar decisiones ante situaciones nuevas, así como ser capaz presentar y debatir los propios puntos de vista de forma argumentada. Como corresponde a la formación que merecen los futuros ciudadanos y ciudadanas del siglo XXI, la materia contiene, además, competencias relativas al respeto a uno mismo ya los demás, a la gestión asertiva y cooperativa de los conflictos interpersonales y al desarrollo de las habilidades para al diálogo que promuevan la cultura de la paz. También se pretende el desarrollo de la sensibilidad moral, especialmente el ponerse en el lugar del otro, el sentido de la justicia y la preservación de los lazos afectivos con las demás personas. Asimismo, se propone contribuir a hacer al alumnado competente para vivir y convivir en el pluralismo y en la diversidad de identidades (de género, nacionales, étnicas, religiosas...), descubriendo los valores que se comparten más allá de las identidades que diferencian. Al mismo tiempo, se fomenta la conciencia de las raíces culturales a través de las manifestaciones artísticas y culturales, como la música, las artes plásticas, la literatura y la evolución del pensamiento sobre los valores en relación con la noción de ser humano, las relaciones humanas, la naturaleza, la ciencia y la técnica. Por último, se propone que el alumno sea capaz de trabajar en equipo de forma cooperativa y creativa, así como favorecer la participación activa como ciudadano con una actitud de compromiso cívico para promover un aumento de la calidad democrática de nuestra sociedad. La consecución de las competencias de esta materia debe considerarse como producto del trabajo continuo para mantenerlas, mejorarlas y ampliarlas ante situaciones de complejidad creciente, dado que el carácter básicamente actitudinal de la mayoría hace que avancen todas a la vez y de forma interrelacionada. Por eso se ha optado por no graduarlas. Esta relación entre las competencias supone disponer, en cambio, de un instrumento de evaluación para la observación sistemática que contenga indicadores de la consolidación de cada competencia.
Acciones pendientes: Desde las entidades, se valora la necesidad de que el profesorado esté presente en el horario no lectivo (10 horas de servicio).
Es importante que se haga un seguimiento por parte del profesorado a lo largo de todo el proyecto Aprendizaje Servicio.Responsable: Generalitat de Catalunya