Consell de Ciutat de L'Hospitalet de Llobregat
#consellciutatLH Òrgan Estable de Participació
El Consell de Ciutat de L’Hospitalet s’estructura per al seu funcionament en els següents òrgans: (art. 45 ROPC):
- La Presidència del Consell
- La Vicepresidència
- El Plenari.
- La Comissió Permanent
- Les Taules Sectorials.
- Les Comissions de treball.
- La Secretaria del Consell.
A. El Plenari del Consell de Ciutat
Composició:
El Plenari és el màxim òrgan col·legiat de deliberació del Consell de Ciutat en el qual estan representats tots els agents socials implicats en l’àmbit de la participació ciutadana. La composició del plenari és la següent (art. 48 ROPC):
- President/a
- Vicepresident/a
- Vocals:
-Un/a regidor/a en representació de cadascun dels grups polítics municipals
-Els/Les Tinents/es d’Alcaldia, regidors/es de govern i regidors/es presidents/es de Districte.
-Un representant de la Federació d’Entitats de veïns i veïnes de l’Hospitalet.
-Un/a representant de cada sindicat amb representació majoritària a les empreses tant públiques com privades de la ciutat.
-Fins a 3 persones en representació de les associacions del sector econòmic, professional, empresarial i del comerç
-Un representant de la delegació a l’Hospitalet de la cambra de comerç de Barcelona
-Un representant de cada un dels Consells de Districte que no ostenti la condició de regidor/a.
-Un representant de l’associació d’antics i antigues Regidors/es-Consell de Síndics de l’Hospitalet.
-Un representant de cada òrgan de participació sectorial que no ostenti la condició de regidor/a.
-Un representant de cada una de les entitats, fins a un màxim de 75, presents a l’Hospitalet, inscrites al Registre Municipal d’entitats, amb una antiguitat mínima de 2 anys, que estiguin al corrent de les seves obligacions legals i fiscals.
-Fins a un màxim de 20 persones o entitats designades per l’Alcaldia, 10 a proposta, com a mínim d’una tercera part de les entitats que formen el Consell i 10 per designació directa de l’Alcaldia en atenció a la seva especial rellevància social, econòmica o cultural per a la ciutat.
- El/La Secretari/a del Consell, que actuarà amb veu i sense vot.
El procediment i els requisits per al nomenament dels membres es troba recollit a l’art. 49 del ROPC i s’inicia amb un Decret de l’Alcaldia, que nomena al/a la Secretari/a del Consell als efectes de portar a terme la tasca de constitució o renovació del plenari i que determina també el calendari de les operacions de constitució o renovació i es fa públic a la pàgina web. Finalitzat el procés s’elevarà al Ple municipal la proposta de nomenament del Consell de Ciutat.
Sessions:
Les sessions poden ser ordinàries i extraordinàries. Les ordinàries es convocaran amb una antelació mínima de 15 dies hàbils a la data de celebració i les extraordinàries amb una antelació mínima de 4 dies hàbils.
A cada sessió s’adjunten els documents següents:
- Convocatòria
- Extracte dels Acords
- Acta de la sessió
B. La Comissió Permanent
Composició:
La Comissió Permanent és l’òrgan col·legiat designat pel Plenari, que te com a objectiu garantir el funcionament àgil i dinàmic del Consell entre la celebració de les sessions del Plenari. Està constituïda per (art. 51.3 ROPC):
- La Presidència del Consell o regidor/a designat per l’alcaldia.
- La Vicepresidència del Consell o regidor/a designat per l’alcaldia
- Vocals (d’entre els membres del Plenari):
-El/la regidor/a que representi a cadascun dels grups polítics municipals
-El/La representant de la Federació d’Entitats de veïns i veïnes de l’Hospitalet.
-El/La representant de cada sindicat amb representació majoritària.
-Fins a 2 persones en representació de les associacions del sector econòmic, professional, empresarial i del comerç inclosa la delegació a l’Hospitalet de la cambra de comerç de Barcelona.
-El/La representant de l’associació d’antics i antigues Regidors/es-Consell de Síndics de l’Hospitalet.
-Dues de les persones en representació dels Consells de Districte
-Fins a 10 de les persones representants de les entitats.
-Fins a 4 de les persones membres o representants designats per cooptació del Plenari.
- El/La Secretari/a que ho sigui del Plenari.
La designació dels components de la Comissió Permanent correspon al Plenari del Consell de Ciutat per acord adoptat amb el quòrum de la majoria simple, a proposta de cadascun dels sectors representants entre els membres del plenari.
Règim jurídic i de funcionament:
De conformitat amb l’article 51.2 del ROPC, el seu règim jurídic i de funcionament es determina pel plenari en el moment de la seva creació. En l’actualitat el règim jurídic de la comissió permanent es va determinar per acord del plenari del Consell de Ciutat en sessió ordinària de 7 d’abril de 2016.
Sessions:
Les sessions poden ser ordinàries, extraordinàries i extraordinàries i urgents. Les ordinàries es convocaran amb una antelació mínima de 5 dies hàbils a la data de celebració; les extraordinàries amb una antelació mínima de 2 dies hàbils i les extraordinàries i urgents seran aquelles que convoqui la presidència de la Comissió en atenció a la urgència dels assumptes a tractar, la resolució dels quals no admeti demora. El termini de convocatòria serà el suficient per rebre-la.
A cada sessió s’adjunten els documents següents:
- Convocatòria
- Extracte dels Acords
- Acta de la sessió
C. Les Taules Sectorials
Les Taules Sectorials són els òrgans col·legiats, de caràcter permanent, creats en el si del Consell de Ciutat per tal de dotar d’operativitat i agilitzar les línees de treball fixades pel Consell de Ciutat, en relació a les funcions que li han estat assignades.
Es crearan per acord del plenari del Consell, que determinarà la seva creació i composició en atenció a l’àmbit a desenvolupar. El seu règim jurídic i de funcionament serà determinat pel plenari en el moment de la seva creació. L’acord designarà els membres que l’integren.
Composició:
De conformitat amb l’article 52.4 del ROPC, la composició haurà de contemplar, com a mínim, els següents aspectes:
- El membre del Consell que ostentarà la Presidència de la Taula.
- La Secretària.
- Els vocals designats entre els membres del Consell.
- Les persones i/o entitats no membres del Consell que en formaran part en condició de vocals.
Règim jurídic i de funcionament:
L’acord de creació determinarà el règim de sessions de cadascuna de les Taules Sectorials que es creïn i els mecanismes de control de la seva activitat per part del plenari.
D. Les Comissions de Treball
Són els òrgans col·legiats, de caràcter temporal, que tractaran temes d’interès en el si del Consell de Ciutat, i en relació a aquells assumptes que no hagin estat atribuïts a una taula sectorial o bé per tractar temes de caràcter puntual pels quals el plenari del Consell estimi necessari fer un tractament separat o requereixin coordinació amb la resta dels consells sectorials.
Règim jurídic i de funcionament:
L’acord de creació correspon al plenari del Consell, el qual acordarà la seva creació i composició així com la seva duració, que no podrà ser per termini superior a un any a comptar des de l’acord de creació, sens perjudici que, per acord del plenari, es pugui renovar per terminis iguals.
El seu règim de funcionament serà determinat pel plenari en el moment de la seva creació. Correspon a les comissions efectuar informe de conclusions sobre els assumptes que li hagin estat encomanats puntualment pel plenari del Consell.