Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Òrgan Estable de Participació
66. Promoure en els centres educatius el lleure esportiu a través de les entitats esportives, de lleure i de les AMPAS, el lleure artístic a través de l’EMMCA. Dotar a les AMPAs i AFAs del material esportiu necessari per a la realització d’aquestes activitats.
Accions planificades i/o realitzades:
A) Des la Regidoria d´esports s´ha dut a terme durant els 5 anys les següents activitats de promoció del lleure esportiu en els centres educatius:
1.Patis oberts dinamitzats: en les escoles: Pere Lliscart, IES Fontseré, IES Rubió i Ors, de dilluns a divendres en diferents horaris. L´Activitat té una duració d´un curs escolar i el monitoratge i la organització es encarregada al Consell Esportiu de L´Hospitalet. En total una mitjana anual de 9.500 usos.
2.Iniciació esportiva: en les escoles: Escola Gornal,Charlie Rivel, PepeVentura, Santiago Ramón y Cajal, Joaquim Ruyra, Pau Vila, Pau Casals, Pere Lliscart Menéndez Pidal, La Carpa, Folch i Torres, Lola Anglada. Aquesta activitat està subvencionada durant 5 mesos. La resta fins a cobrir tot el curs l´asumeix l´escola o en molts casos l´Ampa o Afa. El monitoratge i la organització es encarregada al Consell esportiu de L´Hospitalet. En diferents horaris i amb una participació mitjana de 15 nens/es per escola que assisteixen durant tot el curs.
3.Projecte Hoquei Ciutat: es realitza un treball transversal amb els Serveis socials de L´Ajuntament per tal de organitzar i desenvolupar aquest projecte d´intervenció socioeducativa a nois i noies de 12 a 16 anys en situació de risc social. Els entrenament es desenvolupen a sis centres educatius i una instal·lació esportiva. La participació mitja anual de cada curs és de 70 participants.
B) La Regidoria d´esports ha posat a disposició i ha fet cessió del material esportiu propi per al desenvolupament d´activitats esportives organitzades per a esportives, Ampa, Afas i centres educatius. Sobre tot hi ha hagut demanda des de les entitats esportives ( una mitjana anual de cessió de 36 materials diversos per part d´una mitjana de 26 entitats i Ampas/Afas.
Des del consell esportiu s’ha dut a terme les següents accions:
A) Coordinació d’activitats extraescolars a més de 30 centres de la ciutat.
B) Activitats (Ioga , Taichi i Pilates) en 2 Casals de Gent Gran.
C) Trobades Esportives amb centres de primària i secundària
D) Casals/Campus d’Estiu a Escoles públiques
E) Pla Català Esport a L’Escola
(10 centres de la ciutat)
Des de l’EMMCA:
A) Continuïtat de l’aprenentatge artístic a la seu central de l’EMMCA un cop finalitzada l’etapa de la primària.
B) Educadora Social dins de l’equip de l’EMMCA gràcies a la Fundació Daniel y Nina Carasso durant dos cursos escolars.
En el cas de bellvitge, hi ha una bona coordinació entre el consell esportiu, les AMPA/AFA i el club d’esplai bellvitge.
Hi ha un acord de col·laboració entre els esplais i Plàudite teatre.
Accions pendents:
Des del Consell Esportiu
A) Projecte per formar persones amb discapacitat com a ajudants de monitor esportiu
B) Projecte Activa’t a L’H Escola
S’ha endarrerit la seva implantació per causa de la pandèmia i la manca de recursos econòmics.
Des de l’EMMCA:
A) Educador/a social dins de l’equip de l’EMMCA
B) Elaboració de les beques per poder garantir la continuïtat de l’alumnat a la seu central de l’EMMCA.
C) Ponts tàndem: trencar les barreres de distància, de la compra de l’instrument i del preu públic del servei.
Noves necessitats sobrevingudes:
Des del consell esportiu s’ha detectat en els nostres contactes constants amb les AMPAS dels centres educatius públics de la ciutat molta necessitat de recursos. En aquest sentit creiem que el suport per part de les administracions cap a aquests col·lectius que dediquen moltes hores de manera desinteressada hauria de ser major i podria traduir-se en millores d’instal·lacions, renovació de material, formacions, etc.
Des de l’EMMCA, s’ha detectat la necessitat d’un/a educador/a social dins l’equip de l’EMMCA. I l’elaboració de les bases per les beques que permetin la continuïtat de l’alumnat que prové del programa Fem Tàndem L’H.
Responsable: Ajuntament, Generalitat de Catalunya, entitats i famílies
Compartir: