Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Òrgan Estable de Participació
68. Promoure, la participació dels alumnes amb NEE en activitats habitualment no dirigides a ells, fent barreja de diversitats i intercanvi de realitats entre tot l’alumnat.
Accions planificades i/o realitzades:
Implantació del model educació 360- temps complet al barri de bellvitge que pretén afavorir la participació de l’alumnat.
S’ha treballat entre l’administració local i les entitats per garantir oportunitats a l’estiu i s’ha incrementat amb la necessitat de garantir-ho a l’agost.
Es realitzen comissions socioeducatives ampliades en les que participen institucions de lleure i socials amb diferents professionals que aborden les necessitats d’infants i joves.
Correspon a cada centre d'acord amb el Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius i el Decret 150/2017.
Accions pendents:
Manca la dotació de recursos humans que donin suport als infants i joves amb NEE que permetin accedir en igualtat d’oportunitats. (Per exemple vetlladors, educadors, TIS).
Cal millorar la coordinació entre professionals dels centres educatius i entitats per garantir oportunitats amb l’alumnat amb NEE.
Hi ha alumnes d’escola d’educació especial que necessiten models normalitzats en el lleure i seria indispensable garantir la coordinació entre els i les mestres de l’escola i la institució del lleure. Per això, serà imprescindible que les institucions del lleure tinguin els recursos humans de suport per fer-ho possible així com la formació dels que hi són.
Noves necessitats sobrevingudes: Necessitat d’aplicació del Model del Servei d’Intervenció Socioeducativa.
Responsable: Generalitat de Catalunya, Educació i Entitats
Compartir: