Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Òrgan Estable de Participació
83. Potenciar l’escolarització dels infants a les escoles bressol i incrementar les places i els serveis de suport a la petita infància amb necessitats educatives especials amb recursos materials, humans i econòmics a les necessitats especifiques de l’alumnat.
Accions planificades i/o realitzades:
Acció planificada:
En fase d’inici de realització:
1. Suport tècnic de la Diputació de Barcelona per a l’elaboració d’estudi demogràfic i escolar de necessitats de places públics en el sistema educatiu local, de 0 a 18 anys
Acció realitzada:
“Incrementar els serveis de suport a la petita infància amb NEE amb recursos materials, humans i econòmics”:
2. Recursos materials: Dotació espai multisensorial a l’EBM La Casa del Molí (any 2017).
3. Recursos Econòmics i humans: Increment nou contracte concessió EBM La Casa del Molí per a la incorporació d’una fisioterapeuta a l’espai multisensorial (34.000€ anuals). Inici novembre 2020.
Accions pendents:
- Potenciar l’escolarització dels infants a les escoles bressol: Implicaria la creació de noves escoles bressol i, per tant, la creació de noves places públiques (unes 107 per escola amb una estructura de grups: 1, de 0-1 any, 3 d’1-2 anys i 3 de 2-3 anys, per a cada escola).
Hi ha tres projectes d’escoles bressol redactats fa 10 anys els quals caldria actualitzar:
- Barri Sant Josep
- Barri Collblanc
- Barri Bellvitge (possible substitució per Can Serra)
Tenir present la diferenciació en la demanda d’escolarització de 0-3 de la zona sud i la zona nord de la ciutat.
-Incrementar les places (NEE): Les places NEE (especials i específiques) estan reservades, per normativa, a 1 plaça per grup, de manera que no permet més increment si no s’incrementen grups.
-Incrementar els serveis de suport a la petita infància amb NEE amb recursos materials, humans i econòmics:
Actualment el servei es presta a l’EBM La Casa del Molí. Cal preveure en el seu desplegament, per fases, l’atenció a la resta d’infants 0-3 de les escoles bressol municipals i de la ciutat (tant pel que fa a recursos humans, com materials, per exemple transport adaptat i econòmics, per a garantir el seu desplegament i sostenibilitat.
-Incrementar personal amb formació específica per acompanyar en l’observació i l’educació amb infants amb NEE (educació especial, fisioterapeuta...).
-Incidir en l’increment de recursos humans en recursos com el CDIAP...
-Incrementar recursos humans per l’atenció i el diagnòstic d’alumnat amb NEE.
Noves necessitats sobrevingudes: Alinear aquestes actuacions amb el Pla de l’Educació Especial
Responsable: Ajuntament i Generalitat de Catalunya
Compartir: