Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Òrgan Estable de Participació
89. Realitzar una diagnosi acurada de les necessitats de la ciutat en l’atenció als alumnes amb necessitats educatives especials, dedicant especial cura a la post-obligatòria on hi ha una manca absoluta de recursos per atendre els alumnes de més de 16 anys. Vetllar per a la creació de recursos educatius o bé d’inserció laboral pels joves amb discapacitats fins als 25 anys. Aquesta diagnosi haurà de ser exacta segons les dades dels serveis socials i del cens del total de ciutadans amb diversitat funcional i/o NEE entre 3 i 21 anys, per tal d’establir quines son les necessitats concretes. Caldrà construir a la ciutat una segona escola pública d’Educació Especial.
Accions planificades i/o realitzades:
Signatura de l’acord de col·laboració entre l’Administració de Catalunya mitjançant el Departament d’Educació i l’Ajuntament de L’Hospitalet de col·laboració en matèria d’educació. Es pacta:
1.c) Redacció d’un mapa de l’educació especial amb la identificació dels recursos necessaris per a la ciutat.
En el marc del Consell Educatiu, es constitueix el Grup de Treball per l’Educació especial durant el curs 2017-2018, on es realitza el mapa de l’educació especial i s’identifiquen els recursos necessaris.
El document es presenta en el Plenari del Consell Educatiu per la seva elevació al Departament d’Educació.
S’incorporen a l’oferta educativa de ciutat :
Itineraris Formatius Específics (IFE)
Pla d’estudis de quatre anys adreçat a alumnes amb necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual lleu o moderada, d’ entre 16 i 20 anys d’edat (8 places de cada IFE).
Especialitats:
. Auxiliar de vendes i atenció al públic (I. Llobregat)
. Manteniment i Instal·lacions Esportives ( I. Apel·les Mestres)
Aula d’Integració i Suport
Recurs educatiu i terapèutic que s’adreça a alumnes amb necessitats educatives especials associades a trastorn mental greu que necessiten suport intensiu temporalment.
(I.Pedraforca) (5 places).
Des del gornal activa, hi ha un nou recurs d’orientació laboral.
Accions pendents:
Donar continuïtat als acords del grup de treball en la Comissió de seguiment, constituïda a tal efecte.
Encarregar un estudi per conèixer al situació real i actualitzada dels recursos educatius i d’inserció laboral adreçats a persones amb diversitat funcional de la ciutat.
Creació d’un nou centre d’educació especial a l’actual edifici dels serveis Educatius amb 90 places.
Pas a la xarxa pública del centre d’educació especial Escorça.
Concretament, valorar la necessitat de crear PFI adaptats i estudiar quines especialitats serien adients per a la integració laboral de l’alumnat.
Crear una taula mixta de treball , de caràcter permanent, amb el Departament d’Educació per construir el Mapa d’Educació Especial de la ciutat per tal d’ajustar els recursos a les necessitats dels infants i joves amb diversitat funcional de la ciutat. Incidint, de forma especial, en l’etapa postobligatòria.
Incorporar en aquest procés, la participació dels professionals dels serveis de la ciutat que treballen amb aquesta població i a representants de les associacions de famílies amb fills/filles amb diversitat funcional. (Consell de Serveis Socials)
Dotar de recursos suficients perquè es puguin incorporar alumnat de NEE a PFI, en el sentit de dotar de professionals que puguin acompanyar-los i que no repercuteixi en la ràtio (actualment si es disposa de 17 places, es redueix a 12 places).
Dotar de recursos d’inserció sociolaboral per a població adulta.
Augmentar l’edat (majors de 18 anys) en la que puguin accedir a recursos com el CREDA.
Responsable: Ajuntament, Generalitat de Catalunya i famílies
Compartir: