Consell Educatiu de L'Hospitalet de Llobregat
#conselleducatiuLH Órgano Estable de Participación
Cambios en "8. Potenciar la diversificación curricular y los itinerarios personalizados y reforzar los programas de orientación y acompañamiento a la ciudad, con una especial atención a los alumnos que abandonan prematuramente el sistema o no gradúan. Aumentar los recursos humanos y técnicos para poder realizar esta tarea"
Descripción (Català)
-
-
Accions planificades i/o realitzades: S’han establert convenis de col·laboració entre el Departament d’educació i l’Ajuntament per al desenvolupament dels projectes de diversificació curricular en l’I. Bisbe Berenguer, I. Bellvitge i l’Escola de Educació Especial l’Estel Can Bori.
L’ajuntament ha facilitat a l’alumnat estades formatives en diferents instal·lacions municipals. S’han creat fitxes de derivació de l’alumnat .
Els serveis de l’Ajuntament que col·laboraven inicialment eren: Biblioteques, arxiu, municipal, consergeria de les escoles. S’ha treballat per cercar la complicitat d’altres serveis municipals i, en el darrer curs, també han col·laborat el Servei d’Esports i Joventut.
El curs 2020-2021 s’ha ampliat el Programa d’Orientació i Acompanyament que passa de 128 hores setmanals a 144,5 que permetrà millorar l'atenció als joves i a les famílies, tant en l'orientació com l'acompanyament i donar suport als equips d'orientació dels centres concertats.
S’ha creat una xarxa d’orientadors i orientadores a la ciutat per donar a conèixer tots els recursos municipals en matèria d’orientació i fer un mapa de les necessitats del territori
PAC. Actualment hi participen 7 instituts amb conveni entre la fundació Llindar i l’ajuntament:
Rubió i Ors, Eduard Fontserè, Torras i Bages, Eugeni d’Ors, Margarida Xirgu, Europa i Bellvitge.
L’associació AEMA ha engegat nous PACS amb els INS Pedraforca i Fontserè basats en realitat virtual i 3D.
Pla integrals Blocs Florida financia des de fa tres cursos el projecte Tastaoficis de Japi adreçats a majors de 16 anys que abandonen el sistema educatiu
Des de fa dos cursos es fa una experiència pilot PEE 0-20 a la Florida-Les Planes amb la creació del SOAC i el seguiment i orientació dels joves fins els 20 anys.
Accions pendents: En relació amb els projectes de diversificació curricular:
- Ampliar els serveis municipals que col·laborin en el projecte.
- Continuar avançant per sistematitzar metodologia de derivació ,avaluació de les estades formatives i devolutiva als professionals municipals referents de l’alumnat.
- Valorar realitzar un acte/acció de reconeixement a l’alumnat que participa en aquest projecte per part de l’Ajuntament (final de curs).
Ampliar el PAC als instituts escola de la ciutat.
Responsable: Ajuntament i Generalitat de Catalunya
-
+
Accions planificades i/o realitzades: S’han establert convenis de col·laboració entre el Departament d’educació i l’Ajuntament per al desenvolupament dels projectes de diversificació curricular en l’I. Bisbe Berenguer, I. Bellvitge i l’Escola de Educació Especial l’Estel Can Bori.
L’ajuntament ha facilitat a l’alumnat estades formatives en diferents instal·lacions municipals. S’han creat fitxes de derivació de l’alumnat .
Els serveis de l’Ajuntament que col·laboraven inicialment eren: Biblioteques, arxiu, municipal, consergeria de les escoles. S’ha treballat per cercar la complicitat d’altres serveis municipals i, en el darrer curs, també han col·laborat el Servei d’Esports i Joventut.
El curs 2020-2021 s’ha ampliat el Programa d’Orientació i Acompanyament que passa de 128 hores setmanals a 144,5 que permetrà millorar l'atenció als joves i a les famílies, tant en l'orientació com l'acompanyament i donar suport als equips d'orientació dels centres concertats.
S’ha creat una xarxa d’orientadors i orientadores a la ciutat per donar a conèixer tots els recursos municipals en matèria d’orientació i fer un mapa de les necessitats del territori
PAC. Actualment hi participen 7 instituts amb conveni entre la fundació Llindar i l’ajuntament:
Rubió i Ors, Eduard Fontserè, Torras i Bages, Eugeni d’Ors, Margarida Xirgu, Europa i Bellvitge.
L’associació AEMA ha engegat nous PACS amb els INS Pedraforca i Fontserè basats en realitat virtual i 3D.
Pla integrals Blocs Florida financia des de fa tres cursos el projecte Tastaoficis de Japi adreçats a majors de 16 anys que abandonen el sistema educatiu
Des de fa dos cursos es fa una experiència pilot PEE 0-20 a la Florida-Les Planes amb la creació del SOAC i el seguiment i orientació dels joves fins els 20 anys.
Accions pendents: En relació amb els projectes de diversificació curricular:
- Ampliar els serveis municipals que col·laborin en el projecte.
- Continuar avançant per sistematitzar metodologia de derivació ,avaluació de les estades formatives i devolutiva als professionals municipals referents de l’alumnat.
- Valorar realitzar un acte/acció de reconeixement a l’alumnat que participa en aquest projecte per part de l’Ajuntament (final de curs).
- Ampliar el PAC als instituts escola de la ciutat.
Responsable: Ajuntament i Generalitat de Catalunya
Descripción (Castellano)
-
-
Acciones planificadas y/o realizadas: Se han establecido convenios de colaboración entre el Departamento de educación y el Ayuntamiento para el desarrollo de los proyectos de diversificación curricular en el I. Obispo Berenguer, I. Bellvitge y la Escuela de Educación Especial l'Estel Can Bori.
El ayuntamiento ha facilitado a los alumnos estancias formativas en diferentes instalaciones municipales. Se han creado fichas de derivación del alumnado.
Los servicios del Ayuntamiento que colaboraban inicialmente eran: Bibliotecas, archivo, municipal, conserjería de las escuelas. Se ha trabajado para buscar la complicidad de otros servicios municipales y, en el último curso, también han colaborado el Servicio de Deportes y Juventud.
El curso 2020-2021 se ha ampliado el Programa de Orientación y Acompañamiento que pasa de 128 horas semanales a 144,5 que permitirá mejorar la atención a los jóvenes ya las familias, tanto en la orientación como el acompañamiento y apoyar a los equipos de orientación de los centros concertados.
Se ha creado una red de orientadores y orientadoras en la ciudad para dar a conocer todos los recursos municipales en materia de orientación y realizar un mapa de las necesidades del territorio
PAC. Actualmente participan 7 institutos con convenio entre la fundación Umbral y el ayuntamiento:
Rubió y Ors, Eduard Fontserè, Torras i Bages, Eugeni d'Ors, Margarida Xirgu, Europa y Bellvitge.
La asociación AEMA ha puesto en marcha nuevos PACS con los INS Pedraforca y Fontserè basados en realidad virtual y 3D.
Plan integrales Blogs Florida financia desde hace tres cursos el proyecto Tastaoficios de Japi dirigidos a mayores de 16 años que abandonan el sistema educativo
Desde hace dos cursos se hace una experiencia piloto PEE 0-20 en la Florida-Les Planes con la creación del SOAC y el seguimiento y orientación de los jóvenes hasta los 20 años.
Acciones pendientes: En relación con los proyectos de diversificación curricular:- Ampliar los servicios municipales que colaboren en el proyecto.
- Continuar avanzando para sistematizar metodología de derivación, evaluación de las estancias formativas y devolutiva a los profesionales municipales referentes del alumnado.
- Valorar realizar un acto/acción de reconocimiento al alumnado que participa en este proyecto por parte del Ayuntamiento (final de curso).
Ampliar el PAC en los institutos escuela de la ciudad.
Responsable: Ajuntament y Generalitat de Catalunya
-
+
Acciones planificadas y/o realizadas: Se han establecido convenios de colaboración entre el Departamento de educación y el Ayuntamiento para el desarrollo de los proyectos de diversificación curricular en el I. Obispo Berenguer, I. Bellvitge y la Escuela de Educación Especial l'Estel Can Bori.
El ayuntamiento ha facilitado a los alumnos estancias formativas en diferentes instalaciones municipales. Se han creado fichas de derivación del alumnado.
Los servicios del Ayuntamiento que colaboraban inicialmente eran: Bibliotecas, archivo, municipal, conserjería de las escuelas. Se ha trabajado para buscar la complicidad de otros servicios municipales y, en el último curso, también han colaborado el Servicio de Deportes y Juventud.
El curso 2020-2021 se ha ampliado el Programa de Orientación y Acompañamiento que pasa de 128 horas semanales a 144,5 que permitirá mejorar la atención a los jóvenes ya las familias, tanto en la orientación como el acompañamiento y apoyar a los equipos de orientación de los centros concertados.
Se ha creado una red de orientadores y orientadoras en la ciudad para dar a conocer todos los recursos municipales en materia de orientación y realizar un mapa de las necesidades del territorio
PAC. Actualmente participan 7 institutos con convenio entre la fundación Umbral y el ayuntamiento:
Rubió y Ors, Eduard Fontserè, Torras i Bages, Eugeni d'Ors, Margarida Xirgu, Europa y Bellvitge.
La asociación AEMA ha puesto en marcha nuevos PACS con los INS Pedraforca y Fontserè basados en realidad virtual y 3D.
Plan integrales Blogs Florida financia desde hace tres cursos el proyecto Tastaoficios de Japi dirigidos a mayores de 16 años que abandonan el sistema educativo
Desde hace dos cursos se hace una experiencia piloto PEE 0-20 en la Florida-Les Planes con la creación del SOAC y el seguimiento y orientación de los jóvenes hasta los 20 años.
Acciones pendientes: En relación con los proyectos de diversificación curricular:- Ampliar los servicios municipales que colaboren en el proyecto.
- Continuar avanzando para sistematizar metodología de derivación, evaluación de las estancias formativas y devolutiva a los profesionales municipales referentes del alumnado.
- Valorar realizar un acto/acción de reconocimiento al alumnado que participa en este proyecto por parte del Ayuntamiento (final de curso).
- Ampliar el PAC en los institutos escuela de la ciudad.
Responsable: Ajuntament y Generalitat de Catalunya